FAQ

Tee varaus

1. Kuinka teen hotellivarauksen?

Hotelopia ohjaa sinut varausta tehtäessä kaikkien vaiheiden läpi. Sivustomme on luotu helpon ja nopean haun ja varauksen tekemiseen. Vaiheet ovat seuraavat:

  • Step 1:
    Hae matkakohdetta halutuilla päivämäärillä.
  • Step 2:
    Katso hakutuloksista lisätietoa klikkaamalla niiden linkkejä.
  • Step 3:
    Valitse hotelli ja ilmoita varauksessa nimet ja maksutiedot.
  • Step 4:
    Varauksesi vahvistetaan ja saat hotelliesitteen sähköpostissa. Esite tulee näyttää hotelliin saavuttaessa.

2. Ovatko hinnat henkilö/yö tai huone/yö?

Kaikki Hotelopian hinnat ovat huone/yö, ei henkilö/yö sisältäen verot. Ilmoitamme myös kuuluuko aamiainen hintaan. Näytämme aina täydellisen loppuhinnan, jolloin vältytte ikäviltä yllätyksiltä maksua suoritettaessa. Näkemäsi hinta on se, minkä maksat yöpymisestäsi.

3. Voinko tehdä varauksen Hotelopian kautta ilman rekisteröintiä?

Kyllä. Voit varata majoituksen ilman rekisteröintiä, mutta suosittelemme sitä, koska saat siten säännöllisen uutiskirjeemme, jossa mainitaan monia hyviä tarjouksia. Rekisteröinti on nopeaa ja voit kirjautua ulos milloin vain haluat suoraan uutiskirjeestä.

4. Miksi lasten ikä tulee ilmoittaa?

Lapsihinnat vaihtelevat eri hotellien välillä. Kysymme sen vuoksi varauksen yhteydessä kuinka monta lasta varauksessa on mukana ja minkä ikäisiä he ovat. Mahdolliset lapsialeet lasketaan suoraan annettuun loppuhintaan.

5. Saanko varausvahvistuksen?

Kyllä, sähköpostitse. Sinun tulee printata hotelliesitteesi, joka on myös varausvahvistuksesi, ja näyttää sitä saapuessasi hotelliin. Mustavalkoinen kopio on riittävä.

6. Mitä tapahtuu, jos kadotan varausvahvistukseni ja/tai varausnumeroni?

Soita asiakaspalveluumme ja he hakevat sinun varausnumerosi nimesi, hotellin nimen ja saapumispäivämäärän perusteella.

7. Jos vahvistussähköposti ei tule perille tai kadotan varausvahvistuksen, kuinka tulostan kopion varauksestani?

Mene ”Pääsy varaukseeni”-osioon kotisivuilla, hae varauksesi esille ja tulosta itsellesi kopio.

8. Kuinka tiedän, että hotellivaraukseni on vahvistettu?

Näet varausnumeron varauksen teon lopuksi. Lähetämme sinulle myös sähköpostilla varausvahvistuksen, joka sisältää kaikki varaustietosi. Sähköpostissa on myös hotelliesite, joka tulostetaan ja esitetään hotelliin saavuttaessa todisteena varauksesta.

9. Täytyykö minun vahvistaa varaukseni myös suoraan hotelliin?

Ei. Hotelliesite on kaikki mitä tarvitset.

10. Keneen otan yhteyttä jos tarvitsen apua?

Hotelopia tarjoaa ympärivuorokautisen asiakaspalvelun hotlinen ja hätänumeron ansiosta. Varauksen voi tehdä myös online tai täältä Asiakaspalvelukeskus. Puhelinnumerot mainitaan varauksessasi sekä kotisivuillamme. Voit käyttää myös yhteydenottolomaketta.
Palaa alkuun

Maksu ja henkilötiedot

11. Mitkä luottokortit käyvät maksuun?

Hotelopia hyväksyy seuraavat luottokortit:

  • Visa
  • Visa Electron
  • MasterCard
  • American Express
  • Diners Club
  • Maestro
  • Solo

12. Kuinka turvallista kortilla maksaminen on?

Henkilösuoja on todella tärkeää meille Hotelopiassa. Korttitietosi lähetetään siksi netissä suojattuina. Emme säilytä korttitietojasi kotisivuillamme. Lisätietoa tietoturvasta löydät kotisivuiltamme.

13. Milloin rahat vedetään tililtä?

Kun olet tarkistanut ja hyväksynyt varauksesi, summa siirtyy automaattisesti maksuun välittömästi.

14. Miksi minun täytyy suorittaa koko maksu etukäteen?

Maksun huolehtiminen etukäteen on osa sopimustamme majoitusten järjestäjien kanssa.

15. Mitä te teette henkilötiedoilleni?

Otamme henkilötietoturvan vakavasti. Varaukseen pyydetään vain tarvittavia tietoja ja kaikkia annettuja tietoja suojataan riittävin toimenpitein. Lisätietoa tietoturvasta voit lukea täältä Yksityisyyden suoja

16. Onko Hotelopia ALV-rekisteröity?

Kyllä. Jos tarvitset ALV-laskun, ilmota siitä varauksen teon yhteydessä.
Palaa alkuun

Varauksen muutto tai peruutus

17. Kuinka muutan varaustani?

Ota yhteyttä Hotelopian asiakaspalveluun ja ilmoita heille varausnumerosi tai henkilötietosi. Konsulentti auttaa sinua tekemään haluamasi muutokset.

18. Kuinka perun varaukseni?

Peruutuksen voi suorittaa “Pääsy varaukseen”-osion kautta. Huomaa, että peruutus tulee tehdä suoraan Hotelopian kautta, eikä ottamalla yhteyttä majoituksen järjestäjään. Peruutus on etujemme ja rajoitustemme alainen.

19. Mitä peruutus maksaa?

Peruutusmaksu ilmoitetaan varauksen teon yhteydessä. Yöpymisten vähentäminen voi olla myös maksullista.

20. Mitä tapahtuu, jos haluan rahani takaisin?

Hotelopia palauttaa rahasi maksun suoritetulle luottokortille. Emme säilytä luottokorttitietoja, mutta pankki tunnistaa tilitietosi varausnumeron kautta.

Yleistä kysyttävää

21. Kuinka löydän parhaan tarjouksen?

Esittelemme parhaat tarjouksemme kotisivuillamme sekä uutiskirjeissä. Kaikki hakutulosten hinnat ovat parhaita hintoja annetulle haulle kyseisenä päivänä sisältäen kaikki yleiset alennukset.

22. Mitä varaukselleni tapahtuu, jos lentoni on myöhässä?

Kaikki hotellihuoneet pidetään varalla varauspäivän kello 22 saakka. Jos saavut hotelliin myöhemmin, ilmoita lentotietosi varauksen yhteydessä. Tiedot menevät eteenpäin majoituksen järjestäjälle. Voit myös soittaa asiakaspalvelunumeroon, mikä on ilmoitettu hotelliesitteessä, ja me huolehdimme, että hotellisi saa tiedon myöhästymisestäsi.

23. Sisältyvätkö kuljetukset tarjoukseen?

Kuljetukset eivät kuulu mukaan. Hotelliin saapumisen järjestäminen on teidän omalla vastuullanne.

24. Kuinka teidän hintanne voivat olla noin edullisia?

Yhtiömme palvelee joka vuosi yli 8 miljoonaa asiakasta, minkä ansiosta olemme saaneet neuvoteltua todella edulliset hinnat asiakkaillemme. Lisäksi hintojen edullisuuteen vaikuttaa se, että meillä ei ole nettikauppana korkeita kiinteistökuluja. Säästät jopa 75 % tehdessäsi varauksesi meidän kauttamme.

25. Kuinka monta km on maili?

Hyödyllisiä kääntösuhteita:

  • 1.6 km = 1 maili.
  • 1 kilo = 2.2 lbs.
  • 1 pint = 570 ml.
  • 1 litra = 1,75 pints.

26. Miksi hinta on muuttunut siitä, kun hain viimeeksi majoitusta?

Hinnat voivat muuttua seurauksena markkinamuutoksiin ja valuuttakurssivaihteluihin. Neuvottelemme hotellihinnoista koko ajan saadaksemme asiakkaillemme mahdollisimman alhaiset hinnat. Vahvistetun varauksen hinta ei muutu.

27. Soitin juuri hotelliini ja heillä ei ollut tietoja varauksestani. Kuinka siinä kävi näin?

Meille on taattu tietty määrä huoneita sopimushotelleissa joka vuodelle. Ilmoitamme sen vuoksi hotelleillemme varauksestanne vain pari päivää aikaisemmin ja siksi teidän yhteydenottonne tulee kulkea meidän kauttamme.

28. Mitkä ovat teidän yleiset ehtonne ja rajoituksenne?

Hotelopian ehdot ja rajoitukset ovat täällä Ehdot ja rajoitukset

Palaa alkuun