Yleiset ehdot ja rajoitukset

Varaamista koskevat sopimusehdot

Hotelopia

Tämän internetsivuston omistaja on HOTELOPIA, S.L.U. (vastedes “Hotelopia”), Espanjan lainsäädännön mukaan perustettu yritys, joka on tukku- ja vähittäisliikkeenä toimiva matkatoimisto. Hotelopia sijaitsee osoitteessa Palma de Mallorca 07007 (Espanja), Complex Mirall Balears, Camí de Son Fangos, 100; Torre A, 5na planta, ja sen lupanumero on BAL-481 M/D ja verotunnistusnumero (C.I.F.) B-57218356. Yritys on rekisteröity Palma de Mallorcan kaupparekisteriin (page PM-44857, volume 2007, folio 148).

Hotelopian internetsivuston sisältö on suunnattu suoraan kuluttajille, jotka varaavat tuotteita Hotelopian kautta (vastedes kuluttajiin viitataan esim. sanoilla ”sinä” tai ”sinun”). Hotelopia valvoo tiukasti pääsyä sivustolleen.

Sinulla on mahdollisuus saada tietoja kuljetuksista, lippu- ja retkipalveluista, hotelleista, huoneistoista ja muista majoitusvaihtoehdoista sekä tehdä varauksia edellyttäen, että hyväksyt sivuilla kerrotut yleiset matkaehdot, niiden hintojen, maksujen ja peruutusehtojen mukaisesti, jotka näytetään varaushetkellä. Sivusto opastaa sinua varausmenettelyn eri vaiheissa.

Jotta voit tehdä varauksia sivuston kautta, sinun tulee hyväksyä yleiset sopimusehdot sekä Hotelopian lainmukainen tiedotus sekä yksityisyydensuojakäytäntö. Lainmukainen tiedotus ja yksityisyydensuojakäytäntömme muodostavat keskeisen osan sivustoamme, eikä niitä voi erottaa yleisistä sopimusehdoista. Vierailemalla Hotelopian sivustolla, käyttämällä sitä ja tilaamalla siltä sinä nimenomaisesti hyväksyt sopimusehdot ja sivustoa ja varaustasi koskevat lait ja määräykset ja sitoudut noudattamaan niitä.

Jos et hyväksy sopimusehtoja, et voi jatkaa varauksesi tekemistä.

Hotelopia toimii itsenäisenä toimijana vain suhteessa kaikkiin varauksiin, jotka me teemme tai muihin tarjoamiimme palveluihin. Hotelopia ei hyväksy mitään vastuuta tekemästäsi sopimuksesta tai mistään tiettyyn hintaan tekemästäsi varauksesta ennen kuin varaus on vahvistettu ja Hotelopia on vastaanottanut maksun (ks. kohta Maksutiedot).

Jos sinulla on kiireellisiä kysymyksiä, otathan yhteyttä puhelinpalveluumme.

Löydät puhelinnumerot sivustolta ja varausvahvistuksestasi. Voit myös käyttää sivuston yhteydenottolomaketta.

Sivun yläreunaan

1. Muutokset sivustoon ja yleisiin sopimusehtoihin

Hotelopia voi tehdä parannuksia tai muutoksia tietoihin, rakenteisiin, dataan, palveluihin ja muihin sivuston materiaaleihin tai lakkauttaa sivuston milloin tahansa asiasta ilmoittamatta.

Hotelopia voi myös muuttaa sopimusehtoja milloin tahansa, ja kaikki kyseiset muutokset tulevat voimaan heti kun muutetut sopimusehdot on julkaistu sivustolla. Tämän mukaisesti sivuston käyttämisen jatkamisen ja sivuston käyttämisen tulkitaan tarkoittavan, että hyväksyt muutetut sopimusehdot.

Hotelopia voi estää pääsyn sivustolle ylläpitotoimenpiteiden takia, turvallisuussyistä ja ylitsepääsemättömän esteen takia, eikä sillä ole velvollisuutta korvata rahallisesti tai muulla tavalla sitä aikaa, jolloin pääsy sivustolle oli estynyt.

Sivun yläreunaan

2. Palvelujen varaaminen ja niistä sopiminen Hotelopian internetsivuston kautta

Sopimusmenettely

Palveluista sopiminen tällä sivustolla tapahtuu seuraavan menettelyn mukaisesti: Valitse matkakohteesi ja päivämäärät sekä majoituspalvelujen tarjoaja tai valitsemasi kuljetus tai lippu- ja retkipalvelut. Tarkista matkakohteesi ja päivämäärät ennen kuin jatkat varauksen tekemistä.

Voit tehdä varauksen seuraavilla tavoilla:

1. ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme

2. Seuraamalla vaihe vaiheelta etenevää varausmenettelyä, joka on käytettävissäsi milloin haluat.

Tämän prosessin aikana Hotelopia pyytää sinua antamaan henkilötietoja kuten etunimesi, sukunimesi ja luottokorttitietosi. Kaikkia saatuja tietoja käsitellään Hotelopian yksityisyydensuojakäytännön mukaisesti. Tällaisia tietoja käsitellään EU-direktiivien 95/46 ja 2002/58 mukaisesti, samoin kuin muun sellaisen lainsäädännön mukaisesti, joka korvaa, täydentää tai kehittää henkilötietosäädöksiä, ja antamiasi tietoja käytetään pyynnöstäsi tehtävissä varaus- ja maksutapahtumissa. Varmista, että annetut tiedot ovat oikein.

Sinua pyydetään lisäksi antamaan tietoja, joita tarvitaan maksun suorittamiseksi. Maksu tapahtuu luottokortilla erikseen tätä tarkoitusta luodun yhdyskäytävän kautta. Hotelopian sivuston maksutapahtumat on salattu turvallisella, maailman johtavien pankkien hyväksymällä maksujärjestelmällä, ja sivustomme on varmentanut Thawte. Lisätietoja löydät Maksut-osiosta.

Annat suostumuksesi klikkaamalla Varaa-painiketta sen sivun alalaidassa, jolla sinua pyydetään antamaan maksua koskevia tietoja. Tällaiset tiedot lähetetään elektronisesti Hotelopialle, S.L.U., joka on vastuussa niiden tallentamisesta ja säilyttämisestä varausprosessin takaamiseksi. Palveluntarjoajan lähettämä varausvahvistus tarkoittaa joka tapauksessa, että sopimus on sitova ja että sitoudut maksamaan sovitut summat. Sen jälkeen kun olet antanut suostumuksesi, avautuu sivu, jolla ostotapahtuma vahvistetaan, ja saat asiasta tietoja sisältävän sähköpostin.

Sivun yläreunaan

Ei käsinkirjoitettuja allekirjoituksia

Hotelopia on nettiportaali, joten hyväksyt täten että matkatodisteissa ja maksuesitteissä ei ole käsinkirjoitettuja allekirjoituksia. Hyväksyt myös, että laskussa ei ole sähköisen laskutuksen seurauksena käsinkirjoitettua allekirjoitusta.

Varauksen tekijällä tulee olla lupa tehdä varaus muiden varauksessa esiintyvien henkilöiden puolesta. Varauksen tekijä vahvistaa, että kaikki varauksessa mainitut henkilöt hyväksyvät ehdot ja rajoitukset. Varauksen tekijä on myös vastuussa koko varauksen maksamisesta sisältäen kaikki mahdolliset peruutus- ja muutosmaksut. Hänen tulee myös ilmoittaa kaikille varauksessa mainituille henkilöille varausvahvistuksessa mainituista tiedoista ja muusta oleellisesta materiaalista.

Hotelopia vahvistaa tehdyn varauksen sähköpostitise ja lähettää hotelliesitteen, joka tulee tulostaa ja näyttää majoitukseen saavuttaessa.

Hotelopian antamat salasanat ovat vain sinun omaan käyttöösi.

Olet vastuussa omalla koodillasi tehdyistä tapahtumista.

Laiton käyttö johtaa salasanan lukitsemiseen ja Hotelopia voi ilmoittaa asiasta tarvittaessa asianomaiselle viranomaiselle.

Palaa alkuun

3. Laillinen ikä ja vastuu

Vahvistat olevasi täysi-ikäinen ja että sinulla on täysi lainmukainen kyky ja riittävä valtuutus tehdä varauksia. Varauksen vahvistamiseksi sinulla täytyy olla varauksessa nimettyjen henkilöiden lupa sekä kaikkien alle 18-vuotiaiden, varauksessa mukana olevien henkilöiden vanhempien lupa. Tehdessäsi varauksen vakuutat, että kaikki nimetyt henkilöt ovat hyväksyneet nykyiset ehdot ja että otat vastuullesi ilmoittaa näille varauksessa nimetyille henkilöille varausta koskevat tiedot ja muut oleelliset tiedot. Varauksen tekemisen myötä olet vastuussa kaikista varaukseen liittyvistä maksuista.

Täten sinä takaat, että kaikki varauksenteon ja palveluun rekisteröitymisen yhteydessä annetut henkilötiedot ovat oikein. Samoin sinä hyväksyt vastuun kaikista nimissäsi tai pankkitilisi kautta tehdyistä tapahtumista.

Hyväksymällä yleiset sopimusehdot ja direktiivin 2000/31/EC mukaiset, tietyt tietoyhteiskuntaa ja sähköistä kauppaa koskevat juridiset näkökohdat, annat Hotelopialle valtuudet ja luvan pyytää sopimusosapuolina toimivilta palveluntarjoajilta sinua tai ryhmääsi koskevia henkilötietoja. Tällaisia tietoja käsitellään EU-direktiivien 95/46 ja 2002/58 määräysten mukaisesti sekä noudattaen kaikkea muuta lainsäädäntöä joka korvaa, täydentää tai erittelee yksityiskohtaisemmin henkilötietoja koskevia säädöksiä, ja niitä käytetään pyynnöstäsi tehtyjen varausten ja maksujen käsittelyyn.

Täten henkilötietoihin lasketaan kuuluviksi esim. seuraavat tiedot: puhelinnumerot, fax-numerot, sähköpostiosoitteet, asuinpaikat, allekirjoitukset, henkilökortti- tai passikopiot, luottokorttitiedot, henkilökohtaiset mieltymykset, vammat tai erityiset ruokavaliota koskevat tai uskonnolliset vaatimukset tai mitkä tahansa sinuun tai ryhmääsi liittyvät henkilötiedot, jotka voivat olla oleellisia varauksenteon kannalta.

Sivun yläreunaan

4. Mitä varaukseen sisältyy?

Perusmajoitushintaan sisältyvät seuraavat:

  • Kaikki varausvahvistuksessasi mainitut palvelut.
  • Kaikki pakolliset majoituspalveluyrityksen veloittamat maksut sekä verot. Edellisestä poiketen jotkut Yhdysvalloissa sijaitsevat lomakeskukset voivat veloittaa ylimääräisen lomakeskusmaksun ja muun vaadittavan veron, joka maksetaan majoituspaikkaan saavuttaessa. Ole hyvä ja tarkista valitsemasi hotellin Hotellitiedot sivulta kohta Huomiota, josta löydät tietoja mahdollisesta ylimääräisestä, saapuessa veloitettavasta lomakohdemaksusta.
  • Arvonlisävero kaikissa EU-alueen lomakohteissa.

Kuljetuksiin kuuluvat:

  • Kaikki voucherissasi mainitut palvelut.
  • Kaikki pakolliset kuljetusmaksut sekä verot.
  • Arvonlisävero kaikissa EU-alueen lomakohteissa.

Lippu- ja retkipalveluihin kuuluuvat:

  • Kaikki palveluvoucherissa eritellyt palvelut.
  • Arvonlisävero EU maissa.

Sivun yläreunaan/a>

5. Mitä varaukseen ei sisälly

Perusmajoitushinta ei sisällä:

  • Huoneista, aterioista ja vähäisestä majoittujaluvusta aiheutuvia sellaisia lisämaksuja, joiden ei mainita kuuluvan varaukseen.
  • Maksuja, joita majoitusliikkeet tai huoneistot voivat periä esimerkiksi vauvansängyistä, paikoituksesta, minibussipalveluista, aurinkotuoleista, saunasta, tenniskenttien ja -välineiden käytöstä, kantajista, jne.
  • Majoituspaikkaan saavuttaessa vaadittavia takuumaksuja.
  • Senhetkisiä Yhdysvalloissa perittäviä lomakeskusmaksuja: Jotkut sellaiset maksut, joita Hotelopia ei voi sisällyttää varaushintaan, ja joita peritään joissakin Yhdysvaltojen lomakeskuksissa. Jos majoitut lomakeskukseen Yhdysvalloissa, ole hyvä ja katso asiaa koskevat lisätiedot Hotellitiedot-osiosta.
  • Joissain maissa on käytössä paikallinen vero, joka tunnetaan nimellä ”oleskeluvero” tai ”turistivero”, joka lankeaa suoraan loppukäyttäjän maksettavaksi joko heti lentokentällä tai myöhemmin majoituspalvelujen tarjoajalle. Venäjän matkailijaveron maksaa loppukäyttäjä ensimmäisessä hotelissa, johon hän Venäjällä majoittuu.

    Suurin osa majoituspaikoista pyytää maksamaan luotto- tai debit-kortilla takuumaksun, jolla katetaan oleskelun aikana syntyneet lisämaksut, kuten kansainväliset puhelut, huonepalvelu, lomakeskusmaksut, vuokra-elokuvat, kiinteistölle aiheutetut vahingot tai varkaudet, minibaarin tuotteet sekä muiden hotellipalvelujen käyttömaksut.

Kuljetuksiin eivät kuulu:

  • Sellaiset palvelut, joita ei ole eritelty varausvahvistuksessa.
  • Erikoisvarusteet kuten urheiluvälineet (golfmailat, sukset, lainelaudat, jne.) sekä sähköiset pyörätuolit, joista peritään lisämaksu.

Lippu- ja retkipalvelut eivät sisällä seuraavia:

  • Mitään sellaisia palveluja, jotka eivät sisälly varausvahvistukseen.

Lapset

Lapsiin sovellettavista hinnoista ja muista ehdoista sovitaan erikseen kunkin majoituspalvelujentarjoajan kanssa, eivätkä ne perustu vain yhteen kriteeriin. Siksi pyydämmekin sinua tiedustelemaan yksityiskohdista varausta tehdessäsi, koska jokainen majoituspalvelujentarjoaja soveltaa omia erityisehtojaan ja -hintojaan.

Majoituspalveluja koskien:

Erikoishintoja ja -alennuksia sovelletaan aina lapsiin, jotka jakavat huoneen kahden maksavan aikuisen kanssa.

VAUVANSÄNGYT: Koska majoituspaikassa voi olla vain rajoitettu määrä vauvansänkyjä, mainitsethan asiasta jo varausta tehdessäsi. Jos vauvansängystä peritään lisämaksu, se saatetaan maksaa suoraan majoituspalveluntarjoajalle.

Kolmas henkilö:

Suurin osa majoitusliikkeistä hyväksyy varaukseen kolmannen henkilön, joka majoittuu lisävuoteeseen kahden hengen huoneessa. Lisävuoteesta peritään lisämaksu, joka sisältyy lopulliseen hintaan.

Sivun yläreunan

6. Kuljetukset

Seuraavat ehdot koskevat asiakkaita, jotka ostavat kuljetuspalveluja Hotelopian kautta.

Hotelopia kuljettaa matkustajat ja heidän matkatavaransa matkalla Hotelopian kautta varattujen palvelujen mukaan. Tähän palveluun sovelletaan erityisiä kuljetusehtoja ja muita varattuihin palveluihin sovellettuja ehtoja, olivatpa kyseessä sitten erityisehdot tai luonteeltaan yleiset ehdot.

Hotelopialla ei ole velvoitetta kuljettaa alle 14-vuotiaita lapsia, jollei kyseisen lapsen seurassa ole hänen vanhempansa tai laillinen, vähintään 18-vuotias huoltaja. Joissakin matkakohteissa alle 2-vuotiaista lapsista, joilla on oma paikka, peritään maksu, kun taas toisissa matkakohteissa he saavat matkustaa ilmaiseksi vähintään 16-vuotiaan täyden hinnan maksavan matkustajan kanssa. Kaikista yli 2-vuotiasita lapsista tulee tehdä varaus.

Palvelua voi(vat) käyttää vain varauksenteon yhteydessä nimetty henkilö(t) tai ostotapahtuman suorittanut henkilö, eikä sitä voi siirtää toiselle henkilölle. Varauksen vahvistamiseksi sinulla tulisi olla kaikissa varauksessa nimettyjen henkilöiden valtuutus, ja olet vastuussa sen todentamisesta, että kaikki nimetyt matkustajat hyväksyvät varausehdot. Lisäksi varauksenteon jälkeen olet vastuussa kaikista mahdollista varaukseen liittyvistä maksuista mukaan lukien mahdolliset peruutus- ja muutosmaksut. Olet myös velvollinen ilmoittamaan kaikille varauksessa nimetyille henkilöille vahvistuksen yksityiskohdista ja muista oleellisista tiedoista.

Varaukset. Kuljetuspalvelujen varaus tulee tehdä vähintään 48 tuntia ennen lähtöaikaa, jollei matkakohteen palveluntarjoaja vaadi varausta tehtäväksi aikaisemmin.

Varausvahvistus käsitellään Hotelopian sivuston kautta. Kun kuljetusvaraus on tehty, ruudulla näkyy voucher, jossa on viitenumero. Tulosta tämä voucher ja näytä se todisteena varauksesta.

Voucher: Voucher sisältää kaikki tiedot, jotka tarvitset lähtöpaikan löytämiseksi. Voucherissa on myös puhelinnumero, johon soittamalla voit todentaa varauksesi ja saada tietoja mahdollisista varavaihtoehdoista.

Hotelopia suosittelee, että käyttäjät pyytävät kuljetuspalvelujen vahvistusta 24 tuntia ennen palvelun aiottua ajankohtaa. Kuljetuksia ei taata, jos vahvistusta ei ole pyydetty tai jos se ei ole saatavilla.

Sinulla täytyy olla voucher mukana koko ajan kuljetuspalvelujen aikana, ja sinun tulee näyttää se pyydettäessä. Lisäksi sinun tulee säilyttää voucher niin, että se on hyvässä kunnossa.

Kadonneet voucherit. HOTELOPIA ei ole velvollinen korvaamaan kadotettua, unohdettua tai varastettua voucheria. Käyttäjää voidaan vaatia ostamaan uusi voucher palvelun saamiseksi.

Repeytyneet tai vahingoittuneet voucherit. Jos voucher on repeytynyt tai vahingoittunut, se mitätöityy, ja jos matkustat sellaisella voucherilla, sinun katsotaan matkustavan ilman voucheria. Matkustajat voivat tarkastella varauksiaan milloin tahansa Hotelopian sivuston kautta, ja he voivat lähettää voucherin sähköpostiosoitteeseensa tai voucher voidaan tulostaa heti.

Kun käytät kuljetuspalvelua, olet velvollinen tarkistamaan, että käytät oikeaa, sopimuksen mukaista palvelua kohteeseesi päästäksesi.

Matkatavara. Kullakin matkustajalla saa olla YKSI matkalaukku ja YKSI käsimatkatavara. Kaikista ylimääräisistä matkatavaroista tulee ilmoittaa varauksenteon yhteydessä. Hotelopia pidättää itsellään oikeuden veloittaa lisämaksun ylimääräisistä matkatavaroista.

Hotelopialle tulee ilmoittaa, kun kyseessä ovat urheiluvälineet (golfmailat, sukset, lainelaudat, jne.) tai sähköinen pyörätuoli, joista peritään lisämaksu. Hotelopia voi periä harkinnanvaraisen lisämaksun palveluntarjoajan puolesta matkakohteen vaatimusten mukaisesti. Tämä lisämaksu tulee maksaa ennen lähtöä. Muutoin Hotelopia voi kieltäytyä kuljettamasta suurikokoisia tavaroita.

Sekä ylimääräisistä matkatavaroista että erityisten tavaroiden kuljetuksesta tulee ilmoittaa riittävän tarkasti Kommentteja kuljetuspalvelujenjärjestäjälle -kohdassa, johon voi kirjoittaa varausta tehdessään.

Matkatavarat tulee varustaa lapuilla, josta selviävät matkustajien nimet ja osoite matkakohteessa.

Sinun tulee itse kantaa matkatavarasi ja muut tavarasi riippumatta siitä, minne ne on sijoitettu ajoneuvon sisällä, ja matkatavarasi ja muut tavarasi kuljetetaan sinun vastuullasi. Hotelopia suosittelee, että olet paikalla matkatavaroitasi käsiteltäessä, lastattaessa ja purettaessa.

Hotelopia pidättää itsellään oikeuden (ja siirtää tämän oikeuden kuljettajille ja nimetyille toimijoille) kieltäytyä kuljettamassa ketään, jonka uskotaan olevan alkoholin tai kiellettyjen aineiden vaikutuksen alainen ja/tai jonka käytös on uhka kuljettajalle, ajoneuvolle tai muille matkustajille. Tällaisissa tapauksissa Hotelopia pidättää itsellään oikeuden olla maksamatta hyvitystä ja olla tarjoamatta vaihtoehtoista kuljetuspalvelua.

Matkustajat eivät saa nauttia alkoholia missään kuljetusvälineessä. Ainoan poikkeuksen muodostavat tapaukset, jolloin tästä on sovittu etukäteen Hotelopian kanssa sekä limusiinin vuokraavat matkustajat. Näissä tapauksissa kohtuullinen alkoholin nauttiminen on sallittua. Tupakointi ei ole sallittua, jollei kuljettaja ole antanut lupaa tupakoida.

Olet velvollinen korvaamaan kaikki vihamielisen käytöksen tai ilkivallan takia syntyneet vahingot.

Hotelopia suosittelee, että saavut kuljetuspalvelun lähtöpaikkaan vähintään 10 minuuttia ennen aiottua lähtöaikaa

Jos saavut lähtöajan jälkeen, Hotelopialla on oikeus luovuttaa paikkasi toiselle matkustajalle ja sinun katsotaan menettäneen kuljetuksesi. Hotelopia ei ole vastuussa myöhästymisistä kuljetuspalvelun lähtöpaikalta eikä sen tarvitse lykätä palvelua eikä tarjota muuta kuljetuspalvelua.

Kaikki kuljetukset tapahtuvat voucherissa eriteltynä päivänä, ja matkustajien tulee varata tarpeeksi aikaa siirtymiseen lentokentälle tai muuhun kuljetuspalveluun.

Lentoyhtiöt ehdottavat, että saavut lentokentälle vähintään 2 tuntia ennen lähtöaikaa.

Jos myöhästyt lennoltasi tai jos se on myöhässä, ja jos sinulla on matkavakuutus, Hotelopia voi toimittaa sinulle tarpeelliset asiakirjat, joita tarvitset asioidessasi vakuutusyhtiösi kanssa kattaaksesi uuden kuljetuksen aiheuttamat kulut. Muut kustannukset ovat vastuullasi.

Siitä huolimatta, mitä edellisessä kappaleessa sanotaan, kuljetukset lentokentältä voivat myöhästyä automaattisesti, jos lento on myöhässä.

Olet velvollinen noudattamaan palveluntarjoajan kuljetuksen aikana noudattamia erityismääräyksiä.

Sivun yläreunaan

7. Lippu- ja retkipalvelu

Seuraavia ehtoja noudatetaan niiden asiakkaiden kohdalla, jotka varaavat lippuja ja/tai retkiä Hotelopian kautta.

Hotelopia tarjoaa asiakkaalle lippuja ja/tai retkiä sivustomme kautta ostettujen palveluiden mukaisesti. Palvelua koskevat nämä ehdot ja kaikki muut varattuja palveluita koskevat ehdot olivatpa ne sitten erityisiä tai yleisiä.

Hotelopialla ei ole velvoitetta tarjota palveluita alle 14-vuotiaille lapsille, jolleivät he matkusta vähintään 18-vuotiaan huoltajan kanssa. Jotkut kohteet voivat soveltaa maksua alle 2-vuotiaisiin lapsiin, kun taas joissain kohteissa palvelut ovat ilmaisia alle 2-vuotiaille, jotka matkustavat täyden hinnan maksavan, vähintään 16-vuotiaan matkailijan kanssa. Yli 2-vuotiaista lapsista tulee tehdä varaus.

Ostetuista palveluista voi/voivat nauttia vain varauksessa nimetty henkilö/nimetyt henkilöt, tai henkilö, jolle varaus on tehty, eikä palvelua voi siirtää toisen henkilön käytettäväksi. Varauksen sivustolle tekevällä henkilöllä tulee olla ryhmän muiden jäsenten valtuutus. Hänen tulee vahvistaa, että edellä mainitussa lomakkeessa mainittu henkilö hyväksyy/mainitut henkilöt hyväksyvät varauksen ehdot ja ottavat vastuun palvelun koko hinnasta, johon voi kuulua peruutus- tai muutosmaksuja. Hän tiedottaa seurueen muille jäsenille varauksen yksityiskohdista ja muista oleellisista asioista. Varaukset.

Lippuvaraukset tulee tehdä ostettujen palvelujen toimittajan antaman määräajan puitteissa. Varausvahvistus lähetetään Hotelopian sivustolta. Kun varaus on tehty valmiiksi, ruudulle ilmestyy viitenumerollinen voucher. Tämä voucher tulee tulostaa ja esittää vahvistuksen varauksesta.

Voucher: Voucherista ilmenevät kaikki tiedot, joita tarvitaan palvelun toimittavan liikkeen tai retken lähtöpaikan löytämiseen. Voucherissa näkyy myös yhteysnumero, josta voi tarkistaa varauksen ja saada tietoja mahdollisista varasuunnitelmista. Sinun tulee pitää voucher mukanasi koko ajan palvelun ajan, pitää se hyvässä kunnossa ja saatavilla tarkastettavaksi niin vaadittaessa.

Kadonneet voucherit. HOTELOPIAa ei vaadita korvaamaan voucheria, jos se kadotetaan, unohdetaan tai varastetaan. Tässä tapauksessa voucher tulee ostaa etukäteen, jotta sen tarjoamasta palvelusta voi nauttia.

Vahingoittuneet tai muokatut voucherit. Jos voucher on vahingoittunut tai sitä on muutettu, se on mitätön. Asiakkaalla on aina mahdollisuus lähettää voucher uudelleen Hotelopian sivuston kautta sähköpostiinsa tai jopa tulostaa se pyynnöstä.

8. Maksutiedot

Varauksenteon yhteydessä hinta kokonaisuudessaan veloitetaan luotto- tai pankkikortiltasi. Hotelopian sivuston maksutapahtumat on salattu maailman johtavien pankkien hyväksymällä turvatulla järjestelmällä, ja Thawte on varmentanut sivustomme.

Tämä teknisesti turvallinen ympäristö takaa, että luottokorttitietoja ei voida siepata ja että niitä ei paljasteta millekään muulle taholle kuin niille rahalaitoksille, jotka käsittelevät asiakaan maksuohjeita.

Maksujärjestelmämme hyväksyy nykyisellään seuraavat maksutavat:

  • Visa
  • Visa Electron
  • Master Card
  • Amex
  • Diners Club Card
  • PayPal (vain todennetut tilit)

Maksun vahvistamiseksi saatetaan tarvita kortinhaltijan allekirjoittama valtuutus, kuten on mainittu yleisten sopimusehtojen 2. kappaleessa.

Jos sinulla on kysymyksiä, ole hyvä ja ota yhteyttäpuhelinpalveluumme.

Puhelinnumerot löydät sivustoltamme ja varausvahvistuksestasi. Voit myös käyttää yhteydenottolomaketta.

Sivun yläreunaan

9. Majoitusvarausten peruminen tai varausmuutokset

Muutokset

Kaikkien varausmuutosten kohdalla ole hyvä ja ota suoraan yhteyttä asiakaspalveluun.

Jokaisesta muutoksesta (esimerkiksi osittainen peruutus, majoitusöiden lukumäärän muutos tai vähennys) peritään 7,00  € hallinnointipalkkio. Joissain tapauksessa muutokset voivat johtaa siihen, että palveluntarjoaja perii peruutusmaksun. Näissä tapauksissa hallinnointimaksua ei peritä, vaan ainoastaan palveluntarjoajan perimä peruutusmaksu.

Alla brådskande ändringar (bokningar inom 72 timmar före ankomst) bör göras per telefon genom vårt Kundtjänstcenter.

Ei-kiireellisten muutosten kohdalla (perille saapumiseen aikaa enemmän kuin 72 tuntia) ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Puhelinnumerot löydät sivustoltamme ja varausvahvistuksestasi. Voit myös käyttää yhteydenottolomaketta.

Peruutukset

Voit peruuttaa varauksesi milloin tahansa sivuston kautta. Varausprosessin aikana sinulle ilmoitetaan varaukseesi sovellettavista peruutusmaksuista samoin kuin niiden voimassaoloajasta.

Vahvistaessasi varauksen hyväksyt samalla edellä mainitut maksut.

Jos Hotelopian kautta tekemäsi varaus perutaan, olet oikeutettu maksamasi summan takaisinmaksuun vähennettynä peruutuksesta perittävillä kuluilla. Peruutusmaksut vaihtelevat matkakohteen, päivämäärän, palveluntarjoajan ja peruutusajan mukaan.

Kun olet vahvistanut varauksen, sinulle ilmoitetaan eri kuluista sekä peruutuksen ilmoittamispäivästä. Huomaathan, että peruutuksen takaraja perustuu kohdehotellisi noudattamaan aikaan ja päivämäärään, ei sen maan aikaan ja päivämäärään kuin missä varaus tehtiin. Peruutusta ei voi tehdä internetsivuston kautta aiottuna saapumispäivänä, minkä takia kyseisenlainen peruutus tulee tehdä ottamalla yhteyttä Hotelopiaan. Peruutuskulut riippuvat hotellin menettelytavoista ja voivat nousta 100 %:iin kokonaishinnasta.

Jos poikkeuksellisista syistä johtuen peruutusta ei voi tehdä Hotelopian sivuston kautta, peruutus tulee tehdä kirjallisesti Hotelopialle ja matkakohde ja varausnumero tulee eritellä. Hotelopia lähettää saapumisvahvistuksen ja ilmoittaa mahdollisista perittävistä maksuista. Olet vastuussa kyseisen peruutusvahvistuksen ja/tai vastaanottoilmoituksen saamisesta.

Sinun tulee kaikissa tapauksissa peruuttaa varauksesi Hotelopian kautta; peruutusta ei saa tehdä suoraan majoituspalvelujentarjoajalle.

Jos päätät lähteä majoituspaikasta ennen varattua lähtöpäivää, sinun tulee tehdä kaikki hyvitysvaatimukset käyttämättömistä öistä Hotelopialle 20 päivän kuluessa todellisesta lähtöpäivästäsi. Liitä vaatimukseesi palveluntarjoajan kirjallinen vahvistus, jossa ilmenevät lähtöaikasi ja -päiväsi.

Huippusesongin aikaan majoituspalvelujentarjoaja voi veloittaa alkuperäisen varauksen koko hinnan.

Kumpi tahansa osapuoli voi peruuttaa Hotelopian kautta tekemänsä varauksen ilman seuraamuksia ylitsepääsemättömän esteen takia. Tällaisiin esteisiin luetaan rajoituksetta esimerkiksi sota, vallankumous, terroriteot, rajojen sulkeminen, epidemiat, katastrofit tai muut syyt, jotka vaikuttavat vakavasti eri kohteisiin ja etenkin paikkaan, jossa majoituspaikka sijaitsee.

Jos Hotelopia, oman harkintansa perusteella, katsoo varauksen tehdyn vilpillisesti tiettyä luotto-/pankkikorttia käyttäen, Hotelopia peruuttaa varauksen.

TÄRKEÄÄ

  • Jotkut majoituspalvelujentarjoajat voivat vaihtaa nimeään tai toiminimeään, minkä ei katsota muodostavan muutosta majoitukseen tai varausmuutosta.
  • Kaikki majoitusluokat ja/tai -kategoriat ovat majoituspalvelujentarjoajien antamia ja ne vastaavat kussakin maassa sovellettavia paikallisia säädöksiä. Siksi majoitus tietyssä maassa voi erota palvelujen ja laadun osalta majoituksesta jossain toisessa maassa siitäkin huolimatta, että kyseessä on sama kategoria tai luokka.
  • HOTELOPIAn tarjoama tieto on annettu vilpittömässä mielessä. HOTELOPIA ei voi taata, että ilmoitetut tiedot ovat täysin virheettömiä tai niissä ei ole tapahtunut painovirheitä, eikä se ota vastuuta verkkosivuston mahdollisista virheistä tai puutteellisista tiedoista. Selvät erehdykset ja virheet (mukaan lukien kirjoitusvirheet, painovirheet, valutaanvaihtokurssien virhearviot, yleiset hinnoitteluvirheet jne.) eivät ole sitovia. Virhe- tai erehdystapauksissa HOTELOPIAlla ja palveluntarjoajalla on oikeus peruuttaa varaus ja tarvittaessa hyvittää kyseiseen varaukseen liittyvät maksut ilman, että siitä aiheutuu HOTELOPIAlle vastuuvelvollisuutta.
  • Hotelopia ilmoittaa sinulle palveluntarjoajan kertomista tiedoista koskien majoituspaikassa mahdollisesti tapahtuvien kunnostus- tai korjaustöiden kestoa. Hotelopia ei hyväksy sinulta vaatimuksia koskien kunnostus- tai korjaustöitä, joista Hotelopialle ei ole ilmoitettu tai jotka jatkuvat aiottua kauemmin.

Varauksen käyttämättä jättäminen

Jos et saavu majoituspaikkaan varausvoucherissasi mainittuna saapumispäivänä eikä peruutusta ole tehty aikaisemmin, sinä et ole oikeutettu tai kukaan seurueesi jäsen ei ole oikeutettu takaisinmaksuun.

10. Kuljetuspalvelujen tai lippu- ja retkipalvelujen muutokset ja peruutukset

Muutokset

Kaikki muutokset riippuvat saatavuudesta ja mahdollinen korkeampi hinta tai hallinnointikulut peritään varauksenteon aikana tiedot antaneelta kortinhaltijalta.

Kaikkien muutosten osalta voit ottaa suoraan yhteyttä asiakaspalveluun.

Muutoksia ei sallita alle 24 tunnin sisällä odotetusta palvelujen ajankohdasta, jollei palvelujentarjoaja vaadi pidempää peruutusaikaa.

Kuljetuspalvelujen kohdalla voucherissasi ilmoitetut lähtö- ja kohdeosoitteet ilmaisevat, mistä sinut noudetaan ja minne sinut jätetään. Hotelopia pidättää itsellään oikeuden olla tarjoamatta palvelua, jos toivottu kuljetus poikkeaa suuresti alun perin varatusta palvelusta.

Peruutukset

Sinulla on oikeus peruuttaa Hotelopian sivuston kautta ostettu palvelu. Peruutusilmoitukset tulee tehdä vähintään 24 ennen odotettua palvelun toteutumisaikaa, jollei palveluntarjoaja vaadi pidempää peruutusaikaa.

Jos peruutat varauksesi ennen saapumispäivää, sinulta veloitetaan vastaavat peruutusmaksut. Hotelopia hyvittää maksetun summan vähennettyään palveluntarjoajan perimät peruutusmaksut. Hyvitystä ei makseta, jos peruutusilmoitus tehdään alle 24 tuntia ennen oletettua kuljetusaikaa tai palveluntarjoajan vaatiman peruutusajan jälkeen.

Varauksen käyttämättä jättäminen

Varauksen käyttämättä jättämistä ilman, että Hotelopialle ilmoitetaan etukäteen asiasta, käsitellään peruutuksena. Mitään maksuja ei palauteta, jos varaus jätetään käyttämättä edellä kuvatulla tavalla ja ilman erityistä lupaa Hotelopialta. Hotelopia tiedottaa sinulle syntyneistä peruutuskuluista, jotka voivat nousta 100 %:iin varaushinnasta.

Sivun yläreunaan

11. Kampanjat ja alennuskoodit

Alennuskoodi

Alennuskoodi voidaan ymmärtää oikeudeksi saada alennus tai erikoishinta tiettyjen nimenomaisten ehtojen vallitessa.

Miten alennuskoodia käytetään?

Alennuskoodia voi käyttää vain tietyllä Hotelopian internetsivulla. Kampanja-alennuskoodia voi käyttää Hotelopian sivustolla, kun sitä varauksenteon aikana pyydetään: koodi syötetään varausta tehdessä.

Kampanjakoodin voi käyttää vain kerran ja vain yhden varauksen kohdalla. Alennuskoodeja ei voi käyttää yhdessä muiden kampanjoiden kanssa.

Alennuskoodia ei voi käyttää aiemmin tehtyihin varauksiin.

Alennuskoodia voi käyttää vain kun varaus maksetaan verkossa.

Kampanjakoodin käytön jälkeen jäljelle jäänyttä summaa ei voi siirtää eikä nostaa.

Mitä tapahtuu, jos perun hinnaltaan alennetun varauksen tai muutan sitä?

Jos perut tai muutat hinnaltaan alennettua varausta, et ole oikeutettu alennuksen hyvitykseen tai uuteen alennukseen.

Jos muutat alennettua varausta, et ole oikeutettu alennuksen hyvitykseen, mutta jos varaus pysyy voimassa ja sitä muutetaan vain lisäämällä siihen tuote (tuotteita), alennus pysyy voimassa.

Voiko Hotelopia peruuttaa alennuskoodin tai kieltäytyä lunastamasta sitä?

Hotelopia voi milloin tahansa perua tai lakkauttaa alennuskoodin tai kieltäytyä lunastamasta sitä, jos Hotelopialla on perustellut syyt uskoa, että koodia käytetään lainvastaisesti tai luvattomasti. Suostut siihen, että sinulla ei ole meitä kohtaan vaateita tällaisen peruutuksen tai kieltäytymisen takia.

Jos Hotelopia ei jostain syystä käytä kampanjakoodia osana varausta, Hotelopia ilmoittaa varauksen todellisen hinnan ennen kuin veloittaa varauksen, jotta sinulla on tilaisuus vahvistaa varaus ja hyväksyä ehdot.

Vastuunrajoitus

Jos Hotelopia peruu alennuskoodin tai kieltäytyy lunastamasta sitä, emme hyväksy vastuuta mistään suorista tai välillisistä vahingoista mukaan lukien menetetyt voitot yms.

Kampanja tarkoittaa oikeutta tehdä varaus alennuksella tai erikoishinnalla hotellista tiettynä eriteltynä aikana (kampanjan voimassaoloaikana) tietyillä ehdoilla. Kampanja voi myös olla viittaus kampanja- tai alennuskoodiin.

Promotie

Kampanja tarkoittaa oikeutta tehdä varaus alennuksella tai erikoishinnalla hotellista tiettynä eriteltynä aikana (kampanjan voimassaoloaikana) tietyillä ehdoilla. Voit myös viitata kampanja- tai alennuskoodiin.

Jos Hotelopia peruuttaa, poistaa, ei käytä tai kieltäytyy käyttämästä tällaista kampanjatarjousta, Hotelopia ei ole vastuussa minkäänlaisista menetyksistä tai vahingoista, olivatpa ne suoria tai välillisiä, sisältäen mm. menetetyt voitot.

Nämä yllä olevat alennuskoodeja koskeva ehdot koskevat myös mahdollisia kampanjoita.

Sivun yläreunaan

12. Ennen kuin matkustat

Hotelopia ei ole vastuussa vahingoista ja menetyksistä, jotka voivat syntyä tiettyyn matkakohteeseen matkustamisen seurauksena. Sinun tulee olla tarpeeksi tietoinen tiettyihin kohteisiin matkustamisen ehdoista ja riskeistä.

Velvollisuutesi on varmistaa, että sinulla on oleelliset matkustukseen ja terveyteen liittyvät asiakirjat ennen lähtöä matkakohteeseesi. Näihin kuuluvat mm. mahdollisesti vaadittavat rokotukset, henkilöllisyystodistus, passi ja viisumi. Hotelopia ei ole vastuussa mistään kuluista, jotka syntyvät kadonneista, vaillinaisista tai vääristä asiakirjoista tai vaatimusten noudattamatta jättämisestä.

Sivun yläreunaan

13. Vakuutukset

Suosittelemme, että otat riittävän matkavakuutuksen ennen saapumista matkakohteeseesi. Vakuutuksen tulisi kattaa mm. henkilökohtaiset menetykset sekä matkan aikana tapahtuvan onnettomuuden tai sairastumisen aiheuttamat lääkinnälliset ja aineelliset kulut.

Sivun yläreunaan

14. Ylitsepääsemätön este

Hotelopia ei ole vastuussa varaukseesi vaikuttavista muutoksista tai peruutuksista tai mistään kärsimästäsi menetyksestä tai vahingosta, joka syntyy, kun majoituspalvelujentarjoaja ja/tai Hotelopia eivät kykene kunnolla täyttämään velvollisuuksiaan ylitsepääsemättömän esteen takia. Ylitsepääsemättömiin esteisiin luetaan esimerkiksi sodat, vallankumoukset, terroriteot, rajojen sulkeminen, epidemiat, luonnonkatastrofit tai muut syyt, jotka vaikuttavat merkittävästi molempiin osapuoliin, sekä ennalta arvaamattomat syyt, jotka ovat Hotelopian valvonnan ulottumattomissa.

Sivun yläreunaan

15. Majoitusta koskevat valitukset

Jos sinulla on syytä valittaa majoituksestasi tai sen suhteen on ongelmia, ole hyvä ja ilmoita majoituspalvelun vastaanottohenkilökunnalle välittömästi asiasta, jotta heillä on tilaisuus ryhtyä toimenpiteisiin.

Jos et ole tyytyväinen tarjottuihin ratkaisuihin, ota yhteyttä Hotelopian asiakaspalveluun soittamalla sivustolla olevaan puhelinnumeroon tai täyttämällä sivustolla oleva lomake (saatavilla sivuston valikon kautta).

Hotelopia ei ole vastuussa palveluntarjoajan tai kolmannen osapuolen toimista, tekemättä jättämisistä tai huolimattomuudesta aiheutuvista vahingoista tai vastaavista haitoista.

Hotelopian reklamaatiolomakkeita on pyynnöstä kaikkien asiakkaiden saatavilla. Jos haluat reklamaatiolomakkeen, ole hyvä ja lähetä sähköposti osoitteeseen headoffice@hotelopia.com.

Sivun yläreunaan

16. Vastuuvapaus koskien kuljetuspalveluja ja lippu- ja retkipalveluja

HOTELOPIA ryhtyy kohtuullisiin toimenpiteisiin varmistaakseen, että ajoneuvot saapuvat ajoissa täyttääkseen tehtävän, johon ne on vuokrattu, ja että ne saapuvat määränpäähänsä ajoissa. Ajoneuvot on täysin vakuutettu sekä matkustajien että kolmannen osapuolen esittämien vaatimusten varalta voimassaolevan, nimenomaisen lainsäädännön mukaisesti.

Jos Hotelopia ei jostain syystä vie sinua vahvistettuun määränpäähän, sinulle tarjotaan tarkoituksenmukainen matkustustapa, kuten linja-auto, yksityisauto, taksi, jne. Hotelopian maksama rahallinen korvaus vaihtoehtoisesta matkustustavasta voucherissa nimettyyn osoitteeseen pääsemiseksi ei ylitä tästä vaihtoehtoisesta matkustustavasta syntyneitä kustannuksia.

HOTELOPIA ei ole vastuussa ostettujen palvelujen puuttumisesta tai myöhästymisestä eikä sopimusrikkomuksesta, kun se on seurausta olosuhteista, jotka ovat Hotelopialta kohtuudella edellytettävän vaikutuksen ulottumattomissa. Seuraavia olosuhteita pidetään rajoituksetta olosuhteina, jotka eivät kuulu vaadittavan kohtuullisen hallinnan piiriin: sota tai sodan uhka, onnettomuudet, jotka aiheuttavat myöhästymisiä palvelureitillä, poikkeuksellisen huonot sääolosuhteet, tulipalo ja/tai aseman/terminaalin vahingot, lainvalvonnan, tullin tai muiden toimivaltaisen viranomaisen alaisena toimivien virallisten turvapalvelujen vaatimusten noudattaminen, kuolemat ja onnettomuudet liikenteessä, ilkivalta ja terrorismi, odottamattomat liikenneruuhkat, joukkokokoukset ja lakot, työsulut, kapinat tai paikalliset jännitykset, muiden asiakkaiden aiheuttamat ongelmat, Hotelopian käyttämän kuljetusyrityksen konkurssi, maksukyvyttömyys tai toiminnan lopettaminen sekä muut turvallisuuteesi vaikuttavat olosuhteet.

Hotelopian enimmäiskorvausvelvollisuus sinulle ja/tai muille matkustajille kohtalaisesta ja odottamattomasta menetyksestä, loukkaantumisesta tai vammasta, jonka voi aiheuttaa Hotelopian laiminlyönti, sopimusrikko tai mikä tahansa Hotelopian työntekijän tekemättä jättäminen tai huolimattomuus rajoittuu siihen hintaan, joka maksettiin palvelua varattaessa.

Sivun yläreunaan

17. Valmis varaus / Muutos / Itsenäinen varaus

Nämä yleiset ehdot sisältävät joitakin vastuun poissulkemisia ja rajoituksia. Jos jokin näistä ehdoista on mitätön tai sitä ei voida soveltaa, jäljelle jäävät ehdot pysyvät voimassa. Kaikki mitättömät ja ei-sovellettavissa olevat ehdot katsotaan korvatuiksi voimassa olevalla ja sovellettavissa olevalla ehdolla, joka ilmaisee saman sisällön. Hyväksyt sen, että sivuston käyttö ei tarkoita, että sinun ja Hotelopian välillä vallitsisi liikekumppanuus tai franchise-, työ- tai edustussuhde.

Sivun yläreunaan

18. Käytetyt valuuttakurssit

Valuuttakurssit perustuvat erinäisiin julkisesti saatavilla oleviin lähteisiin, eikä niitä päivitetä päivittäin. Tämän takia niiden ei voida taata olevan täysin oikeita, ja niitä tulisi käyttää vain suuntaa-antavina kursseina. Todelliset kurssit voivat vaihdella. Tarkista oikea kurssi alan ammattilaiselta.

Sivun yläreunaan

19. Hotelopian majoituspaikkojen alhaisin hinta -takuut

Me Hotelopialla olemme varmoja siitä, että tarjoamme parhaat ja kilpailukykyisimmät hinnat. Jos löydät edullisemman hinnan samalta palveluntarjoajalta samalle päivämäärälle ja sijainnille, me takaamme, että hyvitämme eron. Tämän takuun käyttämiseksi seuraa linkkiä Alhaisin hinta -takuuehdot

Sivun yläreunaan

20. Varoitus. Yhdysvaltojen matkustusrajoitukset Kuubaan

Yhdysvaltojen Kuubaan matkustavia kansalaisia ja asukkaita sitovat Yhdysvaltojen Kuuban kauppasaartoa koskevat lait, ja he tarvitsevat Yhdysvaltojen hallituksen myöntämän matkustusluvan. Hyvityksiä ei makseta eikä Hotelopia ole vastuussa Yhdysvaltojen kansalaisten tai vakituisten asukkaiden ilman vaadittuja lupia tekemistä matkajärjestelyistä.

Sivun yläreunaan

21. Maksut

Yhdysvaltojen lomakohdemaksut

Jotkut Yhdysvaltojen lomakohteet vaativat matkustajia maksamaan ylimääräisen lomakohdemaksun heidän saapuessaan paikalle. Jos olet valinnut Yhdysvalloissa sijaitsevan lomakohteen, saat lisätietoja lomakohdemaksuista kohdasta Majoituspalvelun tarjoajan erikoisehdot.

Muut maksut

Jotkut maat voivat veloittaa muita veroja, kun saavut majoituspaikkaan ja/tai lentokentälle. Venäjän turistimaksun asiakas maksaa suoraan ensimmäisessä majoituskohteessaan Venäjällä.

Sivun yläreunaan

22. Oikeuksien siirtäminen

Hotelopia varaa oikeuden siirtää kokonaan tai osittain näihin ehtoihin kuuluvan velvollisuuden tai oikeuden tytäryhtiölleen, sisaryhtiölleen tai holding-yhtiölleen tai holding-yhtiön tytäryhtiölle.

Sinulla ei ole oikeutta siirtää näihin ehtoihin tai muuhun niitä täydentävään sopimukseen sisältyviä oikeuksia tai velvollisuuksia ilman etukäteen saatua erillistä kirjallista hyväksyntää Hotelopialta.

Sivun yläreunaan

23. Noudatettava lainsäädäntö ja oikeuspaikka

Näihin ehtoihin ja niiden tulkintaan sovelletaan voimassaolevaa asianmukaista Espanjan lainsäädäntöä. Mikäli näiden ehtojen tulkinnassa tai toimeenpanossa on ristiriitaisuuksia, osapuolet luopuvat minkään muun mahdollisesti pätevän oikeuspaikan käyttämisestä ja noudattavat nimenomaisesti Palma de Mallorcan, Espanja, oikeuden päätöksiä.

Sivun yläreunaan